SharonGoesKenia.reismee.nl

Tweede dag: op stap in Mombasa

Jambo jambo (hallo in Swahili)

Vandaag begon de dag vroeg -want ook al gaan ze hier laat gaan slapen- ze zijn heel vroeg wakker. Roepen, deuren dichtslaan enz

Eerst gingen we de valies ophalen en een andere vrjiwilliger ophalen in een gastgezin. We gingen naar het eerst project Port Reitz met ADPK; dit is een school en instelling waar de missie is om fysiek gehandicapte personen hun situatie te helpen aanvaarden, les te geven en te integreren in de maatschappij. Ik zeg het je hartverscheurend hoe deze mensen proberen te lopen, tekenen, spelen,.. Dat pakt je toch wel he.

Volgende stop was de Vilwakwe school (mijn schoolke). Deze school heeft in tegenstelling tot andere geen gebouw van cement maar enkel houten barakjes. Er zijn er 8 voor 300 kinderen. Wanneer de kinderen je zien roepen ze massaal - karibu- willen je allemaal een handje geven (dat is de manier van begroeten hier). Ze lopen naar je, willen je naam weten, zingen voor je. Ze hebben daar weinig eten voor iedereen; er is 140 kg bonen voor 300 kinderen maar toch als je aankomt krijg je daar een bord - dat je geloof het of niet, niet opkrijgt-. Terwijl ze zelf tekort hebben. Weet je vandaag zagen we een kindje een Mnm delen - eentje maar- Ze zijn hier heel gastvrij en ze delen alles.
Daarna gingen we naar het dooinghoud huis waar ik vanaf morgen zal logeren. Heel mooi en proper. Toen was er de laatste school ; El roi. Bij de eigenares logeer ik momenteel. Een gebouwtje opgedeeld in 3 voor 60 kinderen. Heel goed gestructureerd. De kindjes zijn heel beleefd, vriendelijk en ze luisteren heel goed.
Daarna gingen we naar huis want het begon wat te regenen. In het gastgezin is vandaag de Vlaamse vrijwilliger toegekomen. Dat is leuk om je belevenissen te delen.
Het is nu half acht, straks eten we heel lang en babbelen we nog langer hehe.
Morgen zal ik normaal de tour doen in het stad (omdat het vandaag regende) en zal ik in de namiddag naar school gaan.
tot later, trouwens heel fijne reacties op mijn eerste verhaal. Dikke kus
btw ik zit in het noorden van mombasa; de streek noemt bombolulu.
Sharon

Reacties

Reacties

Ellen

STAMPS!

Ik denk het ook verschrikkelijk moet zijn om zoiets met je eigen ogen te zien en te beleven. Ze weten ook niet beter. Jammer genoeg!!! (wat mss een troost kan geven wanneer het je soms emotioneel kan doorwegen) Een heel andere cultuur en opvattingen... en ze zijn met het KLEINSTE tevreden. Wat hier in onze maatschappij ver te zoeken is...

Nuja, een klein pleidooike wat u mss kan helpen in moeilijke periodes wanneer je daar bent!!!
Het is best grappig dat hier in onze scholen de deuren gaan sluiten met de grote vakantie voor de deur en het daar nog volop school is. :)
Hebben zij ook eens verlof?

Liefs,
BAMBS! xxx

daphny

tof
jambo jambo.
en heb je de knuffels al gegeven
aan de kindjes?

Ingrid

sharon, zo zie je maar dat wij het hier niet slecht hebben he en maar zeuren over pietlulligheden.
JE ZULT JIJ EEN HELE ERVARING OP DOEN EN EEN GOED WERK DOEN WEES HEEL VOORZICHTIG JE WEET WE ZIEN U GRAAG

Patricia

Sharon, ik ben heel blij voor u dat je dit avontuur mag/kan meemaken !
Geniet er met volle teugen van, het zal snel terug gepasseerd zijn !

Vele groetjes en kusjes van ma en zus Daphny xxx

We denken aan jou !

Marleen

Ik kan me nauwelijks voorstellen wat het is zo iets te kunnen meemaken. Ik hoop dat een van mijn kids zich ooit geroepen voelen aan een dergelijk project deel te nemen.
Veel groetjes.

papa-moeke

hey meisje,alles oke!Met ons gaat het goed,als we je verhalen lezen,dan denk je wel eens hoe goed wij het hebben he!en dan zijn er nog mensen die nooit content zijn met wat ze hebben.ons Amber heeft een zeer goed raport 75,8 goed he!we zijn fier op haar.Hou je goed we zien je graag!

viviane & Etienne

hé sloeber alles goed met jou ? sloeberken ! heb u ons e-mailken gekregen , laat het eens weten a u b

viviane.van.der.meersch@pandora.be

Sharonneken hoe is het ginter met jou ? is het ook warm
hoeveel graden is het daar ? en hoe veel uren zijn ze achter of voren ? op Belgie

Tante Elsie

Sharon, je hebt daar al de Afrikaanse cultuur leren kennen. Het doet deugd je verhalen te lezen . Geniet van je verblijf daar want het zal vlug voorbij zijn. Wees voorzichtig. Dylan en Clarence hebben een A-attest.

Ma & Daphny

Hallo Sharon !

Alles goed met je ondertussen? Ik heb begrepen dat het niet zo vlot meer lukt om nog es een update te versturen.
Jammer, want we kijken elke dag vol verwachting uit naar nieuws van jou :-)
Hopelijk stel je het nog steeds even goed.
Er zit al bijna een weekje op he, wat gaat de tijd snel.
Hier in België alles ok. De schoolvakantie is begonnen. Maar het weer is nogal wisselvallig.
Hopelijk tot snel !
Vele groetjes en kusjes van mama en Daphny xxx
Hoe is de temperatuur daar bij jou?

Viviane & Etienne

Sharonneken wij lezen niets meer van jou !!
heb u soms opgedaan ginter ,ha ha ha meisje u bent toch niet ziek hé ?

Jolien

Hey Sharon!

Ik ben Jolien, de dochter van Anne-Marie (collega van Hilde). Ik vertrek binnenkort ook naar Kenia en vind het leuk jouw verhalen te kunnen lezen. Zo heb ik er al een beetje een gedacht van hoe het ginder is.
Kan je mij soms dingen aanraden die ik zeker niet mag vergeten meenemen? En hoe telefoneer je naar België? Is het gelukt met die sim-kaart?
Nog heel veel succes daar hé!

Groetjes,
Jolien

Viviane & Etienne

ik kan maar de eerste 2 dagen lezen van sharon , anders weet ik niets meer van sharon, is er iemand die nog meer dagen
van sharon gekregen heeft ?

mama van Sharon

Hey Viviane,

Nee, Sharon heeft niets meer geschreven, maar heeft woensdag met haar meme gebeld. Alles ok. Er ware problemen om nog iets verstuurd te krijgen via haar blog heeft ze tegen haar meme gezegd.
Van zodra we iets horen laat ik het weten.
Groetjes , mama van Sharon, Patricia

Tine

Jambo bwana!!!

Ik kan het mij zo inbeelden wat je meemaakt!!! Zaaaalig!!! Indien je teveel problemen hebt met je sim wil ik altijd vragen aan vriendin als ze in het noorden is u eens te komen helpen.
Ik weet ook weer de naam van de markt waar je zeker naartoe moet. Fairtrade. En als het sterker wordt dan uzelf (voor toch nog meer te geven dan je nu al doet) kan je altijd zo een kubus kleren kopen voor een 60 euro. De kleren zitten echt op elkaar geperst en er zit daar voor vele gezinnen kleren in.
Als je terug bent wil ik zeker eens afspreken!!!


Hakuna matata!

Have fun and be careful in the traffic!

The jealous one out of boring Belgium

papa-moeke

Hey meisje,alles goed met je?Spijtig dat er kleine problemen zijn met je blog want we zijn zo benieuwd naar je verhalen.Nog 2weken en we zitten ook lekker in het zonnetje,de zusjes kijken er naar uit!Amber is al aan het aftellen om je weer te zien,zij heeft het moeilijk om jou. Maar we missen je allemaal dikke kusjes van je papa-moeke en je zusjes

Tante Peggy

Hey Sharonneken,
iedereen zit hier vol ongeduld te wachten op een nieuw reisverhaal en foto's van jou! Spijtig dat er voorlopig problemen zijn met je blog.
Gaat het eventueel wel via facebook? Laat anders langs die weg eens weten hoe het met je gesteld is.
Heb je al eens les gegeven? En indien ja, hoe was je eerste ervaring daarmee?
Hier in Hillegem alles OK. We genieten van de vakantie en het weer valt best mee (+/- 20°C).
Groetjes, dikke knuffel en kus X van tanteke P

Meme Simonne en Pepe Laurent:

He Scharonneke,
ik heb pas vandaag je blog gelezen,maar ik wist al wat nieuws van je Mama en tante Peggy,het is daar een heel andere wereld he kind,en jij bend daar de juiste persoon voor hopelijk valt alles goed mee.we kijken al uit naar je terug komst,vele groetjes en xxx van ,meme en pepe.

mama van Sharon

Hallo allen die Sharon op haar avontuur volgen !

Sharon heeft me deze morgen opgebeld vanuit haar schooltje :-)
Alles gaat goed met haar, al heeft ze het heel druk.
Vanavond mogen we een bericht van haar verwachten op haar blog.

Groetjes, Patricia

Viviane & Etienne

Hey Sharonneken hoe is het daar ,wij spreken nog veel over jou , maar allemaal goed hé ,wij hopen dat u gezond terug komt ( maar met geen Swahilinees hé !! hi hi hi met ons alles O K

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood