SharonGoesKenia.reismee.nl

Van het lekkerdrukke toffe Singapore naar de armste provincie in Vietnam: Ha Tinh

Hoi iedereen,

Eindelijk heb ik de tijd gevonden om een verslagje te schrijven over mijn eerste indrukken en belevenissen. De eerste week in Singapore was -zoals sommige al weten- heel druk maar bijzonder fijn! Het waren finance days. Ik heb bijzonder veel bijgeleerd en ondertussen kon ik mijn collega's leren kennen. Toffe mensen!

Ik heb in Singapore elke dag heel lekker gegeten; van de gewone foodcourt waar een heleboel lokale mensen buiten eten tot een steakhouse en zelfs Belgisch restaurant. Ik heb ook de tijd gehad om de stad een beetje te verkennen. De grote drukke winkelstraat Orchard Street: waar ze hele grote shoppingmalls hebben met straatanimatie. Bijzonder leuk. Ze hebben hier ook toffe barretjes zoals een Irish pub waar er liveband wordt gespeeld. Om 's avonds een stapje te zetten is Qluark Quay de place to be. Net naast het water geeft het dat toch wel een toetsje meer.

Een van de hoogtepunten was : Marina bay. Een heel groot hotel, restaurant, shoppingmall, casino. Je hebt er werkelijk alles; er is zelf een ijsbaan om te schaatsen! Het hotel is in de vorm van een schip dat gesteund is door drie grote torens. Je moet maar eens opzoeken op internet, het is prachtig. Boven op het 55ste verdiep heb je een fantastisch mooi uitzicht over Singapore. Het is al één van de machtigste beelden dat ik de laatste jaren heb gezien. Magnifique!

Mijn eerste zondag ben ik op daguitstap naar Malaysia gegaan. Niet zo ver van het drukke Singapore met de hoge gebouwen vind je opeens rust in de country side van Malaysia. Ik ben daar in een plaatselijk restaurant op het water gaan eten. Daarna zijn we naar een hele grote shoppingmall binnen gegaan, om dan de dag af te sluiten met een soort zoo voor vissen.

De tweede week in Singapore was 's avonds rustiger dus kon ik er van profiteren om eens in de jacuzzi te duiken.

Maandag 24 oktober heb ik een daguitstap naar Batam (Indonesia) gemaakt voor het werk. Dit is met de ferry een 45 min van Singapore. Terug zoals Malaysia geen grote gebouwen meer maar het echte platteland met bumpy wegen... Het was een kort bezoek maar ik ben bijzonder blij dat ik het heb mogen zien. Zo kan ik mij er ook iets bij voorstellen wat ze daar doen als er op het werk over gesproken wordt.

Dinsdagavond moest ik dan -met pijn in het hart- afscheid nemen van de bijzonder toffe en grappige collega's en het wondermooie en drukke Singapore om mijn vlucht naar Ho Chi Minh (zuiden van Vietnam) te nemen. Rond 23h Singapore time ben ik in het zuiden toegekomen. De volgende dag was dan 's morgens mijn vlucht van Ho Chi Minh naar Vinh city (het noorden). Eerst nog een duikje in het zwembad en hop de vlieger op. Na een 1,5uur vlucht stond ik op Vinh city waar er iemand mij opwachtte. Na 3uren rijden langs een weg waar er niets te zien valt, behalve een koe die eens de weg oversteekt of in het midden daar ligt te liggen, was er niets te zien buiten regen en land. De chauffeur kon geen Engels: no englik. Dus was ik blij in het hotel aan te komen. Het hotel waar ik nu de komende maand en een half verblijf is maar op 20min rijden van de site.

Vrijdag ben ik gaan eten in een lokaal Vietnamees restaurantje. Dit zijn andere maatstaven als Afrika hoor! Wat een belevenis zeg! Ze hebben hier tafeltjes laag bij de grond waar ze een tapijt op leggen. Je doet eerst je schoenen uit en gaat dan op tafel zitten. Ze komen een pot met gekookt water in het midden zetten en zo mag iedereen met zijn stokjes uit de pot eten. J

Vandaag was mijn eerste vrije dag in Vietnam: we zijn met een groepje collega's op het strand gaan volleyballen. Het was een leuke namiddag. Het regende wel af en toe. Het is hier vrij warm maar het kan met periodes toch wel hard regenen. Niet dat ik daar last van heb hoor; ik zit toch in het kantoor lekker droog. ;-)

Algemeen wil ik zeggen dat Singapore gewoonweg super fantastisch was! Superleuke collega's, lekker drukke stad, dichtbij alles. Vietnam is heel anders: rustig maar een belevenis op zich. Het is een toffe groep en de sfeer zit er wel in. Ik ben blij dat ik op een grote werf ben terecht gekomen. Het werk is ook anders dan op een office zitten en ik ben alles aan het verkennen. Het is heel interessant en ik heb er zin in!

Vietnamese groetjes ;-)

Sharon

Mama & zusje

Hoi Sharon!

Heel fijn om jouw verslag van jouw eerste avonturen te lezen! En die foto's ! Eén woord "Geweldig" (zoals Eddy Wally zou zeggen :-))

Amai Sharon, gij hebt toch al wat van de wereld gezien hé zeg, en dat op zo een jonge leeftijd !
Inderdaad, een straffe madam, zoals Ingrid zegt !

Heel fier op ons Sharon !

Geniet en ontdek zo veel je kan Sharon.

Dikke knuffelkus van zus & mama

xxx

Katia

Leuk om te horen dat je het zo goed stelt.
Groetjes van mij.

Ellen

Dag Sharonnepon!

Blij te horen dat je het allemaal goed stelt!
Geniet ervan!!!

Ik ben naar de 1ste ledenvergadering van de Walletons geweest! Jij bent ingeschreven en het geld moet je maar eens overschrijven als je thuis bent hé! Ik heb de kaarten van de eetfestijn en tombola niet meegenomen. Aangezien je toch pas volgend jaar terug in België bent. Er zal slechts 1 klein probleem zijn omtrent de maten van je kleren. Die worden de 25ste november opgenomen. Maar via mail of mij kan je naar Lore bellen om een andere datum af te spreken zodat ze kunnen bestellen! :)

Hopelijk gaat alles nu nog even goed als na je mailtje!

IK MIS JE!!!

Dikke knuffel en kus!