SharonGoesKenia.reismee.nl

Babyclass en Boys- and girlsforum

Lieverds,

Dinsdag 12 juli 2011

Vandaag was er een hele drukke dag. Ik had vooral mijn handen vol met de babyclass want Brigid moest overgeven. Esther was heel erg ziek en heeft ook moeten overgeven. Ze was nog maar net gerecupereerd van malaria en te snel terug naar school gestuurd door de ouders. Ze hebben haar medicijnen gegeven tegen de pijn maar het was nog niet echt genezen..Bovendien heeft ze astma en heeft ze last van haar keel en mond.. Het was dus een hele drukke dag met voor alle kindjes te zorgen. Na school ben ik dan naar het gastgezin gegaan samen met de twee Belgische vrijwilligers. 's Avonds ben ik dan met Alex en Sheila en 4 vrijwilligers in Mombasa stad gaan eten: shoarma. Hele lekkere pitta's, maar ze zijn heel anders dan in België.

Woensdag 13 juli 2011

Op school was het een vrij normale dag. Alleen was Esther terug ziek...

Na school ben ik een orange juice (ze zijn anders dan in België maar super heerlijk) gaan drinken in Bamburi beach hotel samen met Fien en Femke. Voor de verjaardag van vrijwilligster Marjanke zijn we bij de Japanner gaan eten en vervolgens gaan bowlen.

Donderdag 14 juli 2011

Vandaag heb ik mijn kindjes over de aarde en de planeten geleerd. Ik heb hen ook de verschillende kleuren in het Kiswahili en Engels aangeleerd: Manjano is yellow,... Daarna had ik een aantal pagina's afgedrukt met planeten op die ze mochten inkleuren. In de namiddag was het knutselen alom voor de dag erna de launching day van de boys- and girlsforum. We maakten kroontjes voor de meisjes, hoeden voor de jongens, we versierden de hele school, knutselen, verven,...

's avonds heb ik in het doingooodhuis chapatti gegeten (een soort pannekoek zonder suiker) met vlees.

Vrijdag 15 juli 2011

Dit blijft een hele speciale dag voor Vilwakwe school en andere scholen in Mombasa. Het is de lancering van het boys- and girlsforum. Dit is een forum opgericht voor kinderen die in de puberteit komen en dus informatie nodig hebben over onderwerpen zoals de veranderingen met je lichaam, het krijgen van maandstonden,... Dit is een zeer goed initiatief want de meeste meisjes bleven vroeger thuis wanneer ze hun maandstonden kregen. Hier hebben ze geen maandverbanden of geld voor medicijnen tegen buikpijn. Dit project toont hen wat maandverbanden zijn en maakt lokale maandverbanden van stoffen. Ze maken zelf hun zeep en tonen aan de kinderen hoe ze proper blijven. Dit forum is een wekelijks debat met tussen kinderen die daarmee te maken hebben waarbij er twee jonge volwassenen (samen met de leerkrachten van Vilwakwe) komen spreken over hun ervaringen. Dit is meestal een uurtje per week. Het is een superidee en vooral het was hun idee! In dit verlengde hebben wij als vrijwilligers het teacherforum opgericht, maar daarover meer een andere keer. Deze lancering was werkelijk een hele dag feest. Het eerste uurtje (gingen we zoals elke vrijdag) naar de kerk. De girlsforum onder leiding van Madame Martha en de boysforum onder leiding van Mister Joseph hadden elke hun dansjes en liedjes voorbereid. Met aanvullende speeches van Madame Mary en anderen van het comittee. Dit begon normaal om 9h maar omdat Madame Mary nog even naar de kapster ging, is het om 11h begonnen. Tijdens de lunch had ik het idee om iets speciaal voor de leerkachten te doen: pizza halen samen met limonade of cola. Dit is fantastisch gelukt want voor alle leerkrachten was het dé maaltijd. Een aantal opmerkingen van hun: de maaltijd van het jaar, precies kerstmis, de beste maaltijd van hun leven, nog nooit zo iets ‘sweet' geproefd, normaal kon ik dit enkel op posters zien en nu mag ik dit eten,... Nou ja, mooiere reacties als deze kan je toch niet krijgen hé voor een pizza- traktatie? J

In de namiddag was het uitgebreid afscheid van Ben (een vrijwilliger uit Australië).

Zaterdag 16 juli 2011

Lekkere zwemdag in het Wild water park vol met glijbanen samen met Femke en Fien.

Zondag 17 juli 2011

Zoals elke zondagmorgen ben ik naar de kerk gegaan. Deze keer naar Jesus celebration centre. Deze kerkservice was heel anders dan alle andere die ik haar al heb meegemaakt. Deze was heel groot; er waren 70 kinderen en jonge volwassene aan het zingen en dansen (allemaal in het zelfde uniformpje! J). Het is daar immens groot en de preken waren eerder ‘goede adviezen' voor in het echte leven, best wel goed aandacht aan te geven. Deze service werd ook voor tv opgenomen. Voor de lunch ging ik naar Mombasa beach hotel met Ben, Marjanke, Iris, Demi, Elise en Madame Mary. Daarna gingen Ben, Marjanke en Elise kite surfen. Dan ging ik met Elise, Madame Mary, Iris en Demi gaan zwemmen in het Reef hotel. Als laatste gingen we met zijn allen naar het doingooodhuis voor het spijtige en toch wel verdrietige afscheid van Ben.

Kwaheri

Reacties

Reacties

Tante Peggy

Hey Sharon,

Het blijft boeiend om je verhalen te lezen! "Meer van dat" zou ik zeggen!

Hier in Hillegem alles Ok. Ben wel enkele dagen manloos omdat nonkel Pascal in Bohan zit om samen met iemand het schrijnwerk te doen. De afwerking komt eindelijk nabij! Dan moet ge maar eens afkomen als je terug in België bent.

Hou je goed daar en tot binnenkort!
Dikke kus en knuffel, tante Peggy.

Nans

Hey Sharon,
Het is super om te kunnen volgen hoe alles verder verloopt daar in het verre Kenia. Als ik je verhalen lees, mis ik het toch ook wel hoor.
Doe iedereen daar op school en in het gastgezin heel veel groeten van mij!! En geniet er nog super hard van!
X Nans

Mama en zus

Sharon,

Geniet nog met volle teugen van je laatste weekje in Kenia ! We tellen de daagjes af om je goed en wel terug te zien in ons Belgenlandje ! Veel liefs ! Mama en zus xxx

daphny

hey zus,
we zijn naar tinerife geweest het was super tof ik een nieuwe nintendo ds in het gif groen heel heel moooi
we zijn elke avond op restorant geweest.
ps: amuzeer je nog he daar met de kindjes!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood